Jahaja och vem är du då?

Född 1976 så jag är numera 43 år gammal. 191 cm lång, 81 kg tung, ca 13% kroppsfett och dryga 40% muskelmassa. Inga fantastiska siffror på något vis, men helt ok för att vara min ålder  (jag förklarar mer om vad sifforna betyder i senare inlägg). På mitt CV står annars:
  • Pappa
  • Bror
  • Son
  • Sambo
  • IT-nörd
  • lightvariant av adrenalinsökare (tänk off-pist med madrass på ryggen, downhill MTB på trehjuling, vågsurfa på longboard, fallskärmshoppning (tandem), bottengas på moppen och sånt)
  • "ge-upp"-vägrare
Jag är egentligen en högst privat person så att skriva om mig själv och min träning passar mig egentligen rätt dåligt. Efter en del tänkande så kom jag ändå fram till att jag vill dela med mig av den information jag spenderat de 8 senaste åren på att samla in och använda mig av. För jag vill verkligen vill visa att det går att komma i form, och/eller hålla sig i from, även efter man passerat 40 år. Något som folk i allmänhet inte tro att det går. Men vänta nu, för 8 år sedan var du ju inte över 40? Sant, men det var först efter 40 som jag trampade på gasen rejält. Jag kommer eventuellt kanske möjligtvis skriva något mer om mig eller mitt övriga liv längre fram :-)

Nedan en selfie från sommarstugan. Varför tar jag selfies? Det har jag gjort sedan jag började träna då det är ett alldeles utmärkt sätt för mig att se och bedöma hur det går med min träning. Att filma sina lyft på gymmet (speciellt de tyngre som tex marklyft och knäböj) är också en bra sak att göra för att kolla sin teknik och form. Speciellt för mig som ofta tränar ensam. TIPS: om du tycker det är obekvämt att filma dig på gymmet så träna tidigt eller sent den dagen då det är mindre folk då. Gärna en lördag efter kl. 19. Finns inte tre själar på gymmet då ofta. Mer om det senare. 
jag2jpg